dinsdag 24 mei 2011

Eerste Kamer verkiezingen

Ik ben blij dat het een remise geworden is in het politieke schaakspel. De uitslag laat zien dat er twee kampen zijn in Nederland. Pro populisme en anti populisme, het heeft niks meer met links en rechts te maken.

Ik hoop van uit de grond van mijn hart, dat de waardigheid van een mens ten alle tijden gewaarborgd wordt in Nederland. Ik ben een Christen en wil een tekst uit de bijbel aanhalen.

Jacobus 2

12 Zorg ervoor dat uw spreken en uw handelen de toets kunnen doorstaan van de wet die vrijheid brengt. 13 Onbarmhartig zal het oordeel zijn over wie geen barmhartigheid heeft bewezen; maar de barmhartigheid overwint het oordeel.

de wet die vrijheid brengt.

Dit gaat verder dan alleen te kijken naar Gods gemeente, elke mens is een creatie van God de Vader, dus niet alleen wij christenen. Hij geeft ons onze levensadem en een ieder mens moeten wij dus waardig achten.

Ik oordeel niet, over mensen die de God van Israël aanbidden, even min oordeel ik over mensen die andere godsdiensten aanhangen of niet geloven.

Wie zijn wij om te bepalen, als de basis van alles God zelf is, ik ga voor God spreken, maar ik vind Hem meer bij monde dat Hij dat doet, met andere woorden ik ga God niet beoordelen, dat doet Hij zelf wat kan en wat niet.Ik wil wel een fakkeldrager zijn van Zijn liefde om de toets te doorstaan.

Jood, Christen, Moslim en ieder mens op Aarde zal een rechtvaardig vonnis krijgen, ik ga niet op de rechterstoel zitten.

Een geloofsvisie hebben om politiek te bedrijven oké, alleen mag deze visie nooit een doel hebben om een ander geloof te bestrijden, wel mag er gestreden worden tegen een foute ideologie die aanzet tot haat en niet gaan veralgemeniseren dat het geloof kwaadwillig is.

De PVV is hard bezig de islam tot een ideologie te ontkrachten. Het is een neerwaartse spiraal en spoort aan tot het promoten van ongeloof. Kerk (godsdienst) en staat moeten gescheiden blijven, alleen is dit nu niet meer het geval en wordt er over de Islam gedebatteerd. Dit baat mij zorg en alleen de SGP kan dit uitdoven, door afstand te nemen van het populisme. Alle andere politiek moet zorgvuldig beoordeeld worden, maar geen geloofskwesties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten